tisdag 6 januari 2015

Avslut på 2014

Som bekant är 2014 över redan och imorgon drar 2015 års vardag igång igen för den här familjen. Det är dags att blicka framåt och skapa ett nytt år, men först en tillbakablick vad 2014 hade att ge.

2014 var året då 
- uggle- och pingvinfamiljen skapades
- jag gjorde en tacktavla till förskolepedagogerna som blev mycket uppskattad av både pedagogerna och andra
- årstidstavlorna höst och vinter äntligen blev klara
- LEK-tavlan kom till, som sin "egen" eller som komplement till stjärntavlorna


då ...
- biskvier låg mig varmt om hjärtat och bakades i diverse smaker
- jag gjorde den godaste cupcaken jag någonsin ätit
- och även den godaste småkakan
- jag fick min mormors gamla formar i min ägo och jag fick föra vidare hennes bakgläde genom
att min kreativa sida fick utvecklas och gro vidare


2014 var även året 
- som startade med skidresa till Sälen med familj och vänner
- och som följdes upp med en kortresa till Säfsen
- då Danmark och Møn fick besök av oss
- när min yngste son slutade förskolan och vi lämnade den trygga världen och min stora son gick ur ettan
- då vi njöt av en tokbra sommar med semester både med all inclusive på Ibiza och camping på västkusten i Åsa
- som bjöd på resa till Turkiet med mina bästa och äldsta vänner
- då jag fyllde 40 år och blev firad av familj och vänner
- när vi äntligen renoverade köket
- som avslutades med en härlig julledighet och många slappa dagar med familj och vänner
och som jag lägger till i min ask med minnen


Att 2014 även var året 
- då sonen utreddes för en svår sjukdom (men allt var som tur är ok)
- som innebar mycket jobb och en otroligt hektisk och omtumlande höst
kommer jag också alltid att minnas, men på ett helt annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar