torsdag 12 juni 2014

Skolavslutning

Skolavslutning. 

Den blomstertid du kommer. Idas sommarvisa. Ettornas sång i kyrkan och tal av rektor. Traditionellt. Vackert. På gränsen till tårfyllt.

Idag slutade storebror ettan och vi var alla på plats i morse för picknick i parken utanför skolan innan vi tågade till kyrkan och avslutningen.

Mina fina killar som har blivit så stora. Ett år går så fort och just skolavslutningen gör mig påmind om hur snabbt livet passerar.

Mitt i all jobbstress inför semestern hade jag ändå tagit ledigt idag. Och jag är så glad för det. Vi har haft en toppendag med lunch på stan, lite shopping, passfixande och cykeltur för att handla jordgubbar och glass (självklart åt vi upp det också).

Nu står vi med ena benet i det stundande sommarlovet. Men innan vi kan ta klivet över återstår fem arbetsdagar/fritidsdagar. Men sen, sen är vi lediga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar