onsdag 4 juni 2014

Med ena benet i juni

Maj månad har försvunnit, lika snabbt som den brukar. Och med ena benet i Danmark och det andra i vardagen tog jag steget in i juni. Ett juni som till att börja med är lika fullspäckat som maj var, men om jag har tur så kommer juni även att fyllas av lite efterlängtad semester. 

Den lite längre ledigheten under helgen tillbringades i Skåne hos syster och i Danmark på Sjaelland, Møn och Falster. Jag har massor med bilder därifrån som jag vill visa er och jag har fortfarande en mängd recept från maj som jag vill dela med mig av. Men, det tar lite tid. För det är just det. Att det är lite ont om tid. Först behöver jag klara av ett barnkalas med 24 stycken 8-åringar (hjälp!) Och ett antal tavlor ska skickas till labbet. Men sen. Då ska jag visa er.


Lite smått och gott som bakades under maj.

Bullar med vaniljkräm

Chocolate chip cookies

Bananmuffins med dulche de leche-fluff

One bowl chocolate cupcake med whipped cream cheese frosting och smörkolasås

Uggletårta

Toscagömmor

Ugglekakor

Vaniljcupcakes med smörkolafyllning

Päronbiskvier med mintchoklad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar