söndag 17 november 2013

God Jul-tavla

Jag är faktiskt lite imponerad av mig själv. Idag, två veckor före första advent har vi satt upp ljusslingan i äppelträdet. Jag tyckte det var lika bra att vi satte upp den idag, nu när det var åtta plusgrader ute, i stället för fem minus som det brukar vara (och vilket gjorde att vi kom undan med fingrarna i behåll). Dessutom har vi i år valt att köpa en ny ljusslinga, en som förhoppningsvis inte börjar blinka och leva sitt eget liv när som helst på dygnet. Kanske kan grannarna få ett lugnare ljus in i vardagsrummet detta år, än det discoblinkande ljus vi har bjudit på de senaste åren. Slingan är på plats och nu är det bara att plugga i kontakten när helst vi än önskar.

Det lackar mot jul, och fort går det. Därför tycker jag det är dags att presentera God Jul-tavlan. God Jul-tavlan var en av de första jag gjorde. Den kom till redan inför förra julen, men då fanns inte bloggen och jag har därför inte kunnat visa er den tidigare.

Tiden vi går till mötes är en tid som jag bara älskar. Alla dofter, julbak, pyssel, klappletande och mys. Visst innebär tiden också en hel del stress och även lite vånda över var och hur julen ska firas och att alla ska vara nöjda och glada, men till syvende och sist så försöker jag hålla huvudet över vattenytan och tänka att jag faktiskt är vuxen nu och får göra mina egna val. Dessutom, julen är ju fler dagar än bara julafton.


Tavlan finns i storlekarna
25x25 cm - 150 kr
18x18 cm - 120 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar