tisdag 8 oktober 2013

Knäproblem

Jag har under flera veckor stoppat huvudet i sanden när det gäller mitt knä. Eller ja, jag har varit hos en idrottsmassör, men det har egentligen inte hjälpt. Och efter hennes påtryckningar och mina egna insikter så träffade jag igår en ortoped.

Det var efter en löprunda för ca åtta veckor sedan som det bara small till under knät och det gör såå ont på en enda liten fläck. Först hoppades jag att det skulle gå över av sig självt men det har det tyvärr inte gjort (det gör ju sällan det).

Nu har jag dock fått remiss skickad både till magnetröntgen och sjukgymnast och en preliminär diagnos om att det är knäsenan som är för kort (man behöver visst stretcha ...). Så minst 3 månaders rehab, har jag tur kan jag springa i vår igen. Eller som läkaren sa - ibland måste man inse att vissa idrotter passar bättre än andra. Det där är jag ännu inte riktigt redo att acceptera.

Helt träningsförbud fick jag dock inte, bara en förmaning om att jag inte ska göra något som gör ont.

Fortsättning följer ....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar