lördag 5 oktober 2013

H Ö S T

Så har det blivit höst. Såklart. Precis som vanligt den här tiden på året. Med krispiga morgnar och frost på marken. Med soliga luncher och hög, frisk luft. Och med mörka kvällar och tända ljus.

Jag har varit ensam med barnen två hela veckor, och jobbat, och fixat fem barnaktiviteter i veckan, och arbetat med inlämningsuppgiften på min kurs. Plus allt annat man ska hinna med hemma också förstås.

Så ja, det är därför det har varit tystare än vanligt här inne.

Men nu är det lördag, mannen är hemma och ordningen är återställd.

Jag har lämnat in min uppgift och jag kan ta mig an nästa avsnitt. Om ni undrat vilken kurs jag läser, så är det en distanskurs i "Digital bildbehandling" och den är så bra och den är bara för att jag själv vill det. Det är bara lite tid som saknas då och då.

Jag har äntrat soffan och strax ska killarna i säng. Efter det ska jag unna mig ett glas vin - just because I´m worth it!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar