tisdag 27 augusti 2013

Tillbaka i skolbänken

Idag har jag registrerat mig för en kurs - en distanskurs. Jag har beställt kurslitteratur, kikat på en introduktionsfilm för en läroplattform och läst igenom studiehäftet. Kort och gott, jag ska göra något som jag inte gjort på många, många år. I am going back to school!

Jag ska förkovra mig, lära mig mer om något som jag ändå tillbringar mycket tid med. Och jag ska få   lära från proffs. Ett inlägg på Facebook fångade mitt öga, och jag fick ett infall. Ett infall som fortfarande känns riktigt bra och stimulerande.

Jag försöker slå ifrån mig tanken på hur jag ska kunna skaka fram tio timmar studietid i veckan utöver jobb, barnens aktiviteter, en och annan egen träning och allmänt vardagsbestyr. Jag gissar att jag kommer nöta soffan lite extra sent om kvällarna en tid framöver. 


Foto från en fin sommarkväll i Varberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar