torsdag 6 juni 2013

Födelsedagsbarnet

7 år
Vi väntade och längtade så länge efter dig. Så kom du till sist, efter vattenavgång och långdraget värkarbete, på nationaldagen för 7 år sen - kl åtta på kvällen 060606. 55 cm lång och 4445 g tung. Min första ögonsten! Vi kunde inte förstå att du var så liten, fastän du egentligen var stor ur bebismått mätt.

Du, min fundersamma, kloka kille, som älskar att pyssla och skapa. Som sprudlar idéer och vill veta allt som går att veta. Du älskar att experimentera och att dansa och sjunga. Du som alltid känts äldre än du är, så jag då och då måste påminna mig om att du faktiskt inte är så gammal. Min lilla tänkare, som saknar sin lillebror då han inte är hemma, men genast måste retas med honom då han är det. Som alltid vill att man ska vara med och hitta på något istället för att leka själv. Du är min första prins.

Idag är det din tur att bli firad. Och som du själv säger - hela Sverige firar på min dag.
Nu är du 7 år. Grattis min älskling!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar