måndag 15 april 2013

I goda vänners lag

I lördags rattade jag bilen redan före åtta till min hemstad för att lämna de små till mormor och morfar och för hämta ett par av mina äldsta vänner för vidare färd mot Mössebergs kurort där SPA med lunch och två kortare behandlingar väntade. 

Hör och häpna, först gav vi oss av ut på en löptur. I och med att det hade snöat under natten så var det lagom moddigt, men vi tog oss runt en kortare runda. Därefter blev det lite magträning och stretch i gymmet (även om jag tror att det är dött lopp när det gäller att bli mjukare i kroppen). Kanonstart på dagen och då kunde vi dessutom äta av den supergoda lunchen, utan dåligt samvete. Att dessutom få avnjuta en måltid i en rofylld miljö utan att någon spiller eller avbryter när man försöker föra en konversation, det är liksom en extra vinst.

Efter lunchen hade vi behandlingar i olika omgångar. Först ut för min del var ett kurbad då jag valde doften jasmin/mandel, följt av massage. Massage är något jag borde unna mig oftare, det är ju så himla skönt, men tyvärr blir det alltför sällan. Det är dock otroligt avslappnande och även välbehövligt. 

Självklart testade vi också bubbelpoolen, bastade lite och försökte komma ikapp med allt som hänt sedan vi sågs sist. Vi toppade dagen med, att som avslutning, äta ute på stadens thai-restaurang. 

En underbar dag där jag fick ladda batterierna lite extra i en annars välfylld månad. En sån dag som vi tjejer behöver med jämna mellanrum för att må riktigt bra ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar