onsdag 17 april 2013

Falbygdens ost

Dagarna bara flyger iväg och jag hinner inte alls med det som jag vill. Redan onsdag och dagen kommer att vara fylld av rapportskrivande, utvecklingssamtal och kalasplanering. Jag hade tänkt försöka trycka in en löptur också men med den storm som råder ute så känns det lite tungt. Men jo då, just nu känns det att jag lever.

I söndags, efter min lyxdag på SPA, så åkte vi till "osten" - ett mecka för ostälskaren! Jag tror inte jag har varit där på många, många år. Det blev lite provsmakning av ostar och kex och samtidigt som jag fokuserade på vad det fanns för godsaker försökte jag ignorera lillebrors dragande i armen och tjat om att vi skulle åka hem. Jahopp, så kul är det att vara fyra och gå i en ostbutik. Lite godsaker fick jag dock med mig hem i kassen, bl a brieost och pepparkakor. Ja, det är ok att äta fast det inte är jul. Riktigt ok!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar