tisdag 2 april 2013

April

Med det ena benet kvar i den ljuvliga ledigheten tar jag mig med det andra tillbaka till vardagen och möter april. Ett april som kommer vara ganska, för att inte säga väldigt hektiskt. Men även ett april som kommer innehålla möten med goda vänner och en SPA-visit. Och självklart ett april där jag hoppas vi nu får möta våren på riktigt. Det är redan ljusare ute (tack tidsomställningen) och mina små hjärtan finns alltid med och lyser upp i vardagen. Deras gnistrande ögon och busiga leenden gläds jag åt i livet och de har alltid första prioritet, även om det ibland känns som arbete och måsten tar över.

Tyvärr kliver jag in i april med fortsatt halsont, dålig röst och snuva. Så den planerade cyklingen till jobbet idag uteblev och troligen all planerad träning under veckan också. Dessutom glömde jag den noga iordninggjorda matlåda hemma. Kanske är det dags att koppla på den bomullsfyllda knoppen och få något vettigt gjort. Nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar