måndag 25 mars 2013

Tränings-appar

De sista veckorna har träningen blivit lidande. Jobb, vabb, semester och andra åtaganden har satt käppar i hjulet. Det är konstigt att det ska vara så svårt att få till ett par träningstimmar i veckan. 

Nu har jag i alla fall tänkt mig ett nytt försök. Påsken och lite ledighet ligger runt hörnet, men tyvärr brukar semester betyda dåligt med träning för min del. Jag tränar bäst och oftast när det är vanlig vardag och vanliga rutiner. Nu hoppas jag dock på lite varmare väder ute så att jag kan snöra på mig skorna och ta åtminstone ett par löprundor ute under helgen.

I och med omstarten har jag också laddat hem ett par roliga appar som jag vill testa. 

Shapelink - här kan du spara all din träning, följa resultat och få statistik över din träning. Appen går även att koppla ihop med Runkeeper så dina resultat därifrån kommer in även här. Det fungerar också bra att registrera träning, kost, vikt etc via webben, vilket kan vara lättast första gången.

Abs Trainer - träningsprogram i olika svårighetsgrader för dina magmuskler.

Butt Trainer - träningsprogram i olika svårighetsgrader för din rumpa.

Idag testade jag ett program för "Abs" och ett för "Butt" när jag var på gymmet, och mitt tips är att kika igenom de övningar som är för varje "workout" innan du kör, så hänger du med bättre under seriens gång. Programmen är mellan ca 7 och 20 minuter beroende på vilket du väljer.

Att få fylla i när jag tränat och vad jag tränat sporrar mig oftast till att komma iväg på ett pass eller en löptur. Och eftersom jag verkligen behöver det så hoppas jag att dessa kan vara en skjuts på vägen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar