torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag

Note to self - handla aldrig mer på förmiddagen på skärtorsdagen! Trodde ärligt att jag gjorde ett smart drag när jag och killarna drog och handlade idag tidigt på förmiddagen. Jag förmodade att vi skulle hinna före alla som ändå jobbade idag men icke. Jag har aldrig, och då menar jag aldrig sett så mycket folk på Ica Maxi samtidigt. Visst fick jag mina föraningar redan då vi parkerade och det var fullt på i stort sett hela parkeringen och den är stor, men ändå.

Att kryssa sig fram i gångarna med två hösäckar hängade på var sin sida om kundvagnen var tålamodsprövande bara det. Men när vi kommer till smågodiset var det helt packat. Blir folk som galna bara för att smågodiset kostar 39 kr/kg? Vi hade dock på vår lista att ta med godis till släkten, så sagt och gjort. Efter ca en halvfylld påse deklarerar fyraåringen att han är kissnödig. Ridå! Jag säger att han får hålla sig, jag menar, vi är ju ändå på sista station i butiken och ska sedan bara betala (självscannar). Det tar väl ungefär en halv minut till innan kommentaren kommer - "det går inte". Gah! I med scanner och godispåse i kundvagnen, placera den på en tom yta i butiken och ta en kille i var hand ut ur butiken och ner till toaletterna. Sen var det bara att försöka fylla påsen klar och ta sig ut ur butiken. Jag hoppas att någon kommer gilla något av det jag fick med i påsen för jag har egentligen ingen aning om vad jag fick med mig.

Jag är dock ändå tacksam för att det här var en av de dagar då killarna valde att inte riva hela butiken utan visa sin goda sida och faktiskt lyssnade på vad jag sa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar