tisdag 5 mars 2013

&-tavlan

Plötsligt händer det. Youtube träder in och bitarna faller på plats. Jag har ägnat åtskilliga timmar åt att skapa banor i photoshop och nästan slitit mitt hår mellan ankar- och förankringspunkter, för att få banan böjd på rätt sätt, men nu är jag nöjd. Varför börja med en figur av en cirkel eller en rektangel och göra det lätt för sig, nej det är lika bra att anta en utmaning från början. Så mycket roligare när man sen klarar av det.

För ett par år sedan så lät jag gjuta ett &-tecken i vit betong hos en tjej i staden. Då lät jag henne också göra små hjärtan mellan namnen (istället för kommatecken) för att jag tyckte det var lite sött och kärleksfullt. Tavlan blir nu ett komplement i en annan del av huset.

Den också bli en fin bröllopspresent med namnen på de nya makarna, samt deras bröllopsdatum.

&-tavlan görs i storlek 25x25 cm, precis som mina andra tavlor. Det går att skriva vilken text som helst i tecknet, det här är bara ett par exempel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar