måndag 11 mars 2013

Inspiration hos Nordljus

I ett mail från fina butiken Nordljus läste jag att de skulle skapa en inspirationsbank med tips på recept, restauranger och resmål. Då slog det mig, jag måste ju bara tipsa om underbara Barcelona som mannen och jag besökte i oktober. Det var min födelsedagspresent till honom och det var en kanonresa. Av de storstäder som jag har besökt så intar Barcelona förstaplatsen. Har du inte varit där - ÅK - du kommer inte bli besviken.

Mitt bidrag till Nordljus inspirationsbank

Spaniens pärla - Barcelona

Funderar du på att besöka en av Europas större städer så behöver du inte tänka längre än till bokstaven B.

Barcelona bjuder på allt som utlovas och lite till. Gaudis konstverk, La Ramblas puls, Barri Gotics arkitektur, havets brus och ett enormt utbud av shopping, det finns något för alla.

Mitt bästa tips är att besöka underbara La Boqueria, matmarknaden på La Ramblas. Ta dig tid, flanera runt och handla riktiga godbitar som du stoppar i picknick-korgen. Hoppa på turistbussen som går från Plaza Catalunya (Barcelona Bus Turistic) och åk till Parc Guell, en av Gaudis underbara skapelser. Utsikten från parken är enorm och arkitekturen något man inte ens kan drömma om. Efter ett par timmar i parken kommer matsäcken väl till pass. Slå dig ner på en av bänkarna och njut!
Och du, glöm inte sköna skor! Det blir många timmar på fötterna varje dag.

Barcelona – staden som lever upp till förväntningarna!



Har du inte tittat in hos Nordljus tidigare - gör det! Förutom en massa fin inspiration så finns det mängder av fint att drömma sig bort i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar