torsdag 21 mars 2013

Att puffa våren

Nu är vi trötta på vinter och kallt och vi försöker trycka på allt vi kan för att få VÅR. Nu önskar vi ingen mer snålblåst och ingen mer snö. Så det så!

Stora sonen som har varit sjuk i veckan är äntligen på benen igen. Igår tog vi en shoppingrunda till bl a Lindex som har 3 för 2 på hela barnsortimentet (gäller till och med söndag). Jag har de senaste åren (av förklarlig anledning) inte handlat mycket på de större kedjorna och är ibland skeptisk till kvalitén, men naturligtvis finns det godbitar. Nu när sonen dessutom blivit större så har jag svårare att hitta snygga kläder till honom bland de danska märken som jag handlat tidigare. Dessutom behöver han få vara med mer och bestämma själv nu och kanske blir det en liten stiländring framöver även om jag fortfarande önskar färglada kläder. 

Sonen fastnade för hatt och glasögon direkt när han kom in i butiken, kläderna var av underordnad betydelse, och jag hade inte hjärta att säga nej till köp av dessa. Jag har nog aldrig sett honom så nöjd någon gång när vi har varit och handlat. Oftast sker det under protest, men nu sken han som en sol under resten av rundan. Sonen nöjd = mamman glad!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar