onsdag 27 februari 2013

Med sikte på våren

Februari brukar vara en av de brådaste månaderna när det gäller inköp och leveranser i klädbranschen.
Det var min verklighet för bara ett år sedan. Då, när jag fortfarande drev en webbutik med barnkläder. I stort sett samtliga märken levererade i februari, mässor skulle besökas och samtidigt skulle alla beställningar för hösten läggas. Det blev många sena kvällar. Men det var kul, superkul! Dock tog jag ett av de steg jag nämnde häromdagen och beslutade mig, efter fem år, för ca ett år sedan att stänga butiken. Butiken hade blivit för stor och tiden räckte inte till längre då jag förutom butiken hade ett annat jobb. Jag fick därför välja och jag är idag nöjd med mitt val.

Ett minus finns det dock  - nu måste jag shoppa kläder till mina små någon annanstans, för intresset kvarstår självklart och de kan ju inte gå nakna heller. Ja, där kanske jag drog till med en vit lögn för det har sällan varit tomt i garderoben - det finns ju växalådor!

Med klädleveranserna vet man att är våren och sommaren på intågande. Overaller byts mot skalkläder och därefter bara jeans och tröja. Knäglidningar på asfalt är vardag när man har två söner och då stavas jeansen Nova Star. Här köps inga andra till skola och dagis. Absolut bästa jeansen ever. Bästa ever! 

Nova star kan shoppas från ett flertal ställen, jag gillar Oiidesign

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar